tisdag 7 september 2010

skor i mängd.

Dags för en liten uppdatering från Mora.
Jag tänkte ge ett första litet smakprov på vad vi jobbat med på bildfronten i skolan. Hela gårdagen ägnades åt att teckna av ett antal skor, främst i blyerts.
Idag la vi in dom i datorn, och sedan var det bara att gå bananas i Photoshop. Eller, riktigt så enkelt var det väl inte, det hördes en hel del svordomar från datorsalen i eftermiddags. Men när vi hade fått lite koll på läget kunde det läggas in helt nya färger och mönster på våra egenhändigt tecknade skor.
Jag kan väl inte direkt påstå att jag blir alldeles lyrisk över att titta på resultatet, men kul som stryk var det och förhoppningsvis kommer det att se lite bättre ut framöver.

Jag har målat av min kära träsko, men här är den i en helt ny tappning.
Det här är den första träskon, som jag målat på frihand och sedan scannat in i datorn, och så här blev den efter att jag, som sagt, gått bananas i Ps.

(kvaliteten på bilderna är nog tyvärr inte den bästa, men jag tror ni förstår grejen i alla fall.)

För övrigt ägnades gårdagen åt ett besök på ett corepass på det lokala friskis. En liten rolig anekdot därifrån var att jag såg en kvinna som hade tatuerat en dalahäst i färg på axeln. Där kan man snacka om att gå bananas!
Idag har jag skrattat så mycket att gårdagens träningspass gjort sig påminnt ett antal gånger i form av krämper i magen.
Nu blire tv i kollektivet.

So long/ Matilda

2 kommentarer:

  1. jag har beställt skorna nu!! känns kanon. JAG SAKNAR DEJ. kommer snart om de går för sej?

    SvaraRadera
  2. matilda du är duktig så inåt helskotta på det här med tecknande! En tanke: vad skulle en skarabos motsvarighet till dalahästtatuering vara? Tran-tatuering?

    KRAMEN

    SvaraRadera