fredag 3 september 2010

Matilda and the choir.


De som känner mig vet att min självförtroende inte är det bästa vad gäller min musikaliska ådra.
Jag sjunger hellre än bra, och jag fullkomligt HATAR SingStar. Det får det att krypa i kroppen på mig vid  tanken på att behöva sjunga i en mikrofon framför ett gäng goda sångare.
När jag gick i nian var jag med i en kör, men jag tyckte mest att det var jobbigt och mimade mest när jag sjöng, jag var nämligen fruktansvärt rädd för att det skulle höras att jag sjöng.

SÅ.
kanske kommer det lite som en chock när jag nu valt att gå med i skolans kör.
Jag kände bara att jo, varför inte?
När jag ändå är igång och provar hur mycket nya saker som helst kan jag väl lika gärna dra på med ytterligare en utmaning.
Igår var första träffen, och ärligt talat var jag inte så sugen på att avsluta min sömnad för att knata bort till aulan. Men jag gjorde det.
Och kanske blir det här också lite av en chock:
Det var fantastiskt roligt!
Körledaren var verkligen ett knippe energi. (det var riv i henne det, som Per skulle ha sagt).
Och jag tänkte knappt på att jag hatar att sjunga i grupp.

So long/ Matilda

2 kommentarer:

  1. Sjöen vad kul! Känns som att nya oananade intressen lätt faller på när man kommer till nya platser och sånt. Jag håller med din bror förresten! Outa din coola blogg, folk vill ju veta hur ditt liv går för de bryr sig! (t ex outa i fejjanstatusen, det är inte ego, folk gör det hela tiden:) ). Jag kommer härmed vara en trogen läsare, mest för att jag bryr mig om dig men också för att du är grym på att skriva roligt och bra!

    SvaraRadera
  2. Klart tjejen ska sjunga i kör! Och håller fullständigt med Karin, bloggen är lika skön som bloggförfattarinnan (det vill inte säga lite), jag är glad att jag funnit hit :) Lycka till som sköen med sjungandet!

    SvaraRadera