onsdag 22 september 2010

Just another uppdatering.

Nu vart det ett tag sedan det kom upp minsta lilla livstecken från Mora här på den så kallade bloggen, men kära vänner, jag har goda nyheter!
Jag lever!
Dock ska jag ärligt erkänna att det inte varit mer än så de senaste dagarna. Den där fruktansvärda tröttheten som helt oprovocerat kan visa sig på hösten har plötsligt intagit min kropp, och orken till att göra mycket annat än att befinna sig i skolan (vilket fortfarande är fruktansvärt roligt) och hänga med polarna framför tv:n på internatet uppblandat med lite välbehövlig motion är lika med noll.

MEN, i helgen var jag på hemmabasen, alltså sveriges metropol Skara, för att ladda batterierna. Det var flott att få träffa nära och kära, även om det kändes konstigt att vara hemma.

I skolan drar arbetet på i ett hiskeligt tempo, och denna vecka har den mesta av tiden spenderats i bildsalen. Igår introduserades vi till höstens större projekt, vilket verkar vara en solklar tolva på en tiogradig rolighetsskala.
Det här är dealen: Vi skall på temat Vintage, 40-70tal göra en egen kollektion bestående av fem plagg, byxa, kjol, ytterplagg, blus/skjorta samt klänning.
Vi startar med att samla massor av inspiration i en inspirationsbok, sedan skall vi rita kollektionen i modeskisser, plaggskisser och tygprover. Efter det skall minst två av de fem plaggen sys upp.
Jag är alldeles lyrisk, det ska bli så himla roligt!

På fredag åker vi på studieresa till stockholm, där vi bland annat ska besöka vintage-mässan och gå på en fotouställning med modefotografi. Det här blir bra mina vänner, det blir bra.

So long/ matilda

2 kommentarer:

  1. OMG va rooooooligt det låter! Och grejen är ju att du är så grymt duktig att det kommer bli en fantastisk succe! Detta måste du lägga i din portfolio eller vad man nu har som kreatör :)

    kan vi inte försöka synka nästa gång du åker hem? jag åker hem nu över helgen, så det kanske känns lagom ungefär samtidigt nästa gång.

    Själv ska jag nu plugga den berömda bakdelen av mig om abstrakt socialitet, rolltagande och anknytningsteori samt massbeteende. Tenta nästa vecka, jajamän!

    Puss!/ Malin

    SvaraRadera
  2. Malin söta du:)
    Klart vi ska försöka synka! Som det verkar nu kommer jag inte åka hem före vecka 44, men då är jag hemma i tio dar typ, vi har höstlov då. men jag antar att ni inte har sådana lov på högskolan? Plugga inte bort för mycket av den där bakdelen, det är ju trots allt en ganska användbar kroppsdel, precis som så många andra. Men du fixar tentan Malin, det vet jag! puss

    SvaraRadera