fredag 10 september 2010

Fredagsflams.

Det här inlägget har varken mening eller mål, bara en liten transportsträcka till något som förhoppningsvis är lite mer innehållsrikt och spännande.

Den senaste veckan har gått så hiskeligt fort. Faktum är att den gått så fort att jag skulle kunna mala på ganska lång stund om hur fort den gått. Men med risk för att rikta in mig allt för mycket åt en lite äldre målgrupp än vad jag tror de är som eventuellt läser här hoppar jag över den biten.

Vi har under veckan provat på diverse av Moras utbud vad gäller motion. Friskis har jag väl redan nämnt, men vi testade under onsdagen även på ett pass box, vilken resulterade i ännu en kraftig träningsverk. Ja ja, man känner ju att man lever i alla fall.

Porjekten i Gula villan går vidare. Jag har just sytt klart grunden till en kjol, så nu ska jag försöka hitta på ett lagom spejsat mönster att sy upp. I tisdags besökte vi Orsa för att bereda lin, Det är faktiskt ganska häftigt hur en liten gräspinne kan bli tråd!
Dessutom broderar jag vidare på min väska som bara den, men det går lååååångsamt. Maten är god, nu taggar jag på klassfest och taco. Eventuellt bjuder helgen också på ett besök i den omtalade Wasastugan.

So long/ Matilda

2 kommentarer:

  1. Hej Tildatulda! Nu har jag lyckats få igång internet och hittat din blogg, äntligen! Och vilken blogg sen. du gjorde helt rätt i att ta upp det igen! Älskar din version av träskon.

    Det verkar som att du verkligen hamnat rätt, underbart att läsa/höra. Ta för dig av livet gumman, det är du så värd!

    Ska försöka svara på ditt mejl nu äntligen också :) Massa pussar och kramar, Malin

    SvaraRadera
  2. Gött att livet leker på! Allt låter kul.

    Den ynka lilla felskrivningen som fanns i det här inlägget omtolkades och blev roligt. Jag tänker då på "porjekten i gula villan". Det blir så jäktigt med all den här porren överallt. ungefär så tolkade jag det.

    Tjapårrej!

    SvaraRadera