söndag 5 september 2010

En liten gnutta av längtan trots allt.

Jag hade nog väntat på den egentligen. Var nog faktiskt beredd på att den skulle komma.
När jag tänker på det, blir jag faktiskt förvånad över att den inte slog till tidigare.
Hemlängtan.
Egentligen var det väl inte så farligt, men igår, när det var lördagskväll och helt plötsligt ganska folktomt i kollektivet (de flesta har åkt hem över helgen) och en gnutta huvudvärk kom över mig, då var den plötsligt där.
Jag saknade hemma och allt som hör till. Att sitta hemma i soffan och göra ingenting, äta middag med familjen och gnabbas om vilken kanal som ska slås på.

Att då räddas av ett telefonsamtal från en fin vän hemifrån var guld värt, och när jag vaknade upp imorse var den där längtan plötsligt inte alls så stor längre.
För när allt kommer omkring trivs jag ju så himla bra här.

Det är söndag, and I'm off to the Gula Villa for some brodering av väska.

So long/ Matilda

ps. Dagens låttips: The Treehouse Song-Ane Brun. Inget passar bättre en solig söndag. Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar