onsdag 1 september 2010

Med solen i ögonen.

 Någonting som faktiskt (tro det eller ej) kan läggas på minussidan med det här stället har varit vädret. Det har varit så där otrevligt ruggigt och kallt, och jag har desperat funderat över vilka mina tjockaste plagg är.
Men.
När man just börjat vänja sig vid tanken på att jag nog kommer få leva med den här kylan ganska många månader dyker den upp, Solen. Det var så där underbart vackert sensommar väder och plötsligt kunde eftermiddagskaffet intas utomhus.

Något annat som jag funderat på är att det vore flott att kanske ha en cykel här, eller i alla fall ett färdmedel på hjul.
Det vore faktiskt himla flott att få glida genom stan på en longboard. Jag gillar verkligen kurbits, och det är något som det finns gott om här i Mora, där det vimlar av handarbete och dalahästar.

Och tror ni inte att jag dog lite när jag hittade den här:

                                                                                         

















Tänk att få glida genom stan på den brädan, det vore väl flott om något.

Livet i folkhögskolans trivsamma värld går vidare, jag trivs och njuter. Idag har jag skrattat så jag har träningsvärk i magen.



So long/ Matilda                                                                                             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar