torsdag 13 januari 2011

Färgglada dagen.

Efter att vi i klassen igår besökte kulturhuset i Mora för att titta på en utställning av en isländsk fotograf kom vi att diskutera hur den svenska designen är ganska smal, kal och nedtonad, både vad gäller färg och form.
Samtalet fortsatte med att vi upptäckte att det närmsta vi i vår klass kom färg klädmässigt var Hannas röda kjol. I övrigt var vi klädda i beige, grått och svart.
Trist, tyckte vi, som ju faktiskt ska gå någon typ av modeutbildning, och bestämde att imorgon, imorgon är det vi som går bananas med färger.
Så det gjorde vi, och så kul det blev!
Alla kom i färglada kläder, vi blandade hejvilt.
Kanske kan jag bjuda på en bild så småning om, för jag måste säga att vår lilla klass lyste upp i matsalen.

En annan sak som jag i dag bestämde var ett litet personligt projekt som jag ska försöka genomföra.
Jag ska, varje dag, plocka minst en sak, typ en bild, ett citat eller något annat som jag tycker inspirerar mig, och sedan föra in det i en bok, som en liten dagbok i bildform ungefär.
Det blir kul ju!

So long/Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar