onsdag 12 januari 2011

Face your fear.

Matilda är tillbaka i skogen efter ett långt och skönt jullov på slätta.
Jag gillar att vara tillbaka på internatet, jag gillar att kliva upp på morgonen och äta frukost med andra som ser ungefär lika trötta ut som jag känner mig, jag gillar att gå till skolan och göra det jag tycker är roligt, jag gillar att hänga med härliga människor på eftermiddagarna.
Jag gillar att vara i Mora.

Men, nu är det kväll och jag är fasligt trött, för min kropp är inte van att stiga upp klockan sju på morgonen, och den är definitivt inte van vid att arbeta och tänka kreativt på beställning.
Dock är det inget som det tas hänsyn till här. Och jag har ju saknat det, att gå i skolan alltså.
Vi körde igång i måndags, i 120, här finns ingen tid att spilla.
Nu gäller det ett två veckor långt pass med enbart bild, där vi återigen ska skapa en kollektion.
Först ska vi dock göra bilder och skapa saker som sedan ska bli inspiration till plaggen.
Och till den uppgiften fick vi utgå ifrån frågeställingen "vad skrämmer dig mest".

Det är svårt, men otroligt roligt på samma gång. Vad min rädsla är tänker jag dock inte outa här.
Men nu är klockan tio, och då är det dags för en alldeles utslagen fröken att gå till sängs.

So long /Matilda

1 kommentar:

  1. Hoppas din roliga men inte ro-fyllda vardag är trivsam ändå! Och jag hoppas jag får se dig i helgen, av alla anledningar.

    Kram till hjärtgrynet

    SvaraRadera