torsdag 20 januari 2011

Ett herrans liv, eller när processarbetet skulle redovisas.

Det har varit några stressiga dagar på modeakademin. Jag har nog aldrig sprungit så mycket i en korridor som jag gjorde igår.
Det var nämligen så att arbetet med våra rädslor, där meningen var att vi skulle lära oss hur det går till att arbeta i process, skulle redovisas igår.
Och nog har vi processat alltid, faceat våra rädslor, skissat plagg och haft sprayfärg överallt. Men meningen var ju att vi skulle träna på att göra arbetsprover, lite på låtsas, innan det är dags för det stora allvaret om några veckor, för de som vill söka vidare till andra skolor.
Visst var det lite panik igår förmiddag alltid, för ingen var väl riktigt färdig, och jag som spenderade några dagar på hemmaplan skulle även hinna med att gestalta min rädsla på kropp, med hjälp av kameran. Uj uj så det kan bli.
Men till slut var vi färdiga, och igår kväll låg vi helt utmattade i våra rum, helt tomma på allt vad kreativitet heter.
Och därför blir inte heller detta blogginlägg särskilt inspirerande.
men men, man kan inte vara på topp jämt. Däremot kan jag rekomendera er att gå in på modeakademins egen blogg, där kan man läsa och se mer av arbetet som jag och mina kära klasskompisar gjort.

så länge bjuder jag på en gestaltning av min rädsla, Perra-bus har fått agera modell.
So long /matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar