tisdag 14 juni 2011

Om att bota rastlöshet.

Jag har nog aldrig sett på maken till värre rastlöshet hos mig själv.
Jag känner hur det riktigt kliar i fingrarna, dom behöver ett projekt! Allt utom att städa går bra.
Kanske är det vanan vid att ständigt hålla igång händer och huvud med någonting kreativt som skapar denna oro i kroppen efter ett par dagar på slätten. (jag låtsas inte om att den där städningen av rummet återstår)

Så, efter att sysslat med diverese brödbak för att stilla tristessen kände jag att ett litet sömnadsprojekt vare på sin plats. Sagt och gjort, jag gjorde det enkelt för mig, och slarvsydde på ett sätt som skulle få även en praktiserande slöjdfröken att rysa. Man skulle väl kunna säga att jag utnyttjade det textila halvfabrikatet. Jag tog helt enkelt en på tok för liten kjol, och ett gammalt sletet linne, klippte lite i båda plaggen och sydde ihop dom med varandra. Voíla! Det blev ett nytt linne.

Så kan det gå, när man är rastlös som få!

So long/ Matilda den vilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar