söndag 12 juni 2011

Matmissions och bortglömda grejor.

Eftersom min tid i Mora nu är över (sorligt men sant) vet jag inte riktigt vad det ska bli av den här bloggen, men i väntan på att jag klurar ut det kanske det ramlar det kanske in ett eller annat inlägg.

Idag har jag varit så fruktansvärt rastlös att jag blivit tvungen att sätta igång två små projekt. Dessutom försöker jag fly från det faktum att jag har ett helt litet flyttlass att packa upp...

Så, projekt nummer ett är att försöka odla ärtskott. Enligt nått recept jag hittade ska det inte vara svårare än att slänga i en näve blötlagda gula ärtor i en kruka med jord och vattna lite grann, så det är precis vad jag har gjort. Nu väntar jag med spänning på resultatet, men än så länge ser det bara ut så här:



Nästa projekt är något som jag varit sugen att testa länge, men inte riktigt tagit mig för eftersom det kräver både lite tid och en hel del tålamod för att lyckas verkar det som. SURDEG.
Men, med en hel sommar framför mig så tänkte jag att det kunde vara värt ett försök.
Jag har använt den här lilla surdegsskolan till min hjälp, så nu står det en burk med spännande substans i köket....




Och till sist i detta långa inlägg:
Som fattig student och ändå hyffsat kreativa fingrar får man se till att hitta på små billiga julklappar att göra själv, till lillebrorsan blev det en tygkasse med egendesignat tryck, men den har jag inte visat här. jaja nog snackat så här ser den ut:


So long/ en numera ickemoraboende Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar