fredag 13 maj 2011

Matilda får presenter. Och blir glad.

Den här helgen har slätten återigen fått besök av en tillfällig dalkulla. Nämligen mig!
Sist jag var hemma föll det sig så trevligt att jag hade födelsedag, och fick förmånen att beställa finfina böcker till mig själv.
Dock hann dessa tungviktare inte anlända till hemmet innan jag lämnade det.

Men, den som väntar på något gott eller hur det brukar heta.
Så nu när jag anlände låg de där fina böckerna och väntade på mig. Alldeles fina, med hårda obläddrade pärmar och sidor som bara ropade på mig att vända på dem.
(ja, jag tycker att riktiga böcker är helt fantastiska.)



















Den ena boken var den här, The Pattern Sourcebook: A Century of Surface Design av Drusilla Cole.
Boken fylld sida upp och sida ner med massor av fantastiska mönster i form av textilier, tapeter, och annan interiör att inspireras av. Man blir ju helt lyrisk alltså.

















Bok nummer två känner ni kanske igen, för ack som jag tjatat om den. Boken heter Stickning- ett hantverk att utveckla, (men går också under namnet "Bibeln" hos mig) och är skriven av Britt-Marie Christoffersson.
Handlar om helt fantastiskt stickning, inte svårare än så.

läs för sjutton, eller låt bli.

So long/ Matilda







1 kommentar:

  1. Men ÅH! gött med inspirerande böcker, sånt skaruha!

    du är fin pusspårej

    SvaraRadera