lördag 12 mars 2011

Fullt ös medvetslös.

Jodå, aktiviteten är, trots tystnaden på den lilla bloggen, mycket hög!
Vi har nämligen under de senaste två dagarna sysslat med ett alldeles särskilt litet projekt.
På Mora kulturhus har man kunnat besöka Modeakademin, och se mig och mina klasskamrater arbeta live, med att testa olika idéer på kropp, alltså drapera på docka.
Det låter kanske lite flummigt, vilket det också kan kännas emellanåt, men skoj har det varit.
Dessutom har man kunnat titta på hela processen live, eftersom vår kära fröken filmat allting med webbkamera. Om ni hoppar in på modeakademins egen blogg hittar ni en länk till filmerna, som turligt nog även går att se i efterhand. jag bjuder så klart på några bilder, så blir det kanske lite mer klart vad det hela handlar om.

So long /Matilda den vilda



Så här såg min skissprocess ut, som inspiration och utångspunkt har jag haft ett garnystan.











































































Mängder av bollar och veck och andra knasigheter. Undra om det kan bli något plagg av det här sedan?




































































































































.



2 kommentarer:

  1. Åh va coolt! Ser ju jättefint ut, och dina tecknigar är riktigt häftiga!

    heja Matilda, spännande att se vad det blir av detta :)

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt! Ser ut som nagot skapat av en stor modeskapare. Min kompis matilda ar en stor modeskapare efter ett halvar i mora, jar ar sa stolt!

    Puss

    SvaraRadera