torsdag 3 mars 2011

En liten tur till min slätt.

I en stad som Mora kretsar allting vid denna tiden på året kring en enda sak. Jo, du gissade rätt-Vasaloppet.
För att alla människor som tillfälligt invaderar staden ska ha någonstans att bo, och för att så många frivilliga som möjligt ska kunna hjälpa till på vasaloppsveckan är skolbarnens sportlov anpassat till samma vecka. Så även vårt.
Så, när det nu äntligen är lite liv och rörelse i staden flyr jag fältet och reser till min saknade gamla slätt.

Den senaste tiden i Mora har jag känt mig lite stressad och trött på att tänka på veck, ytor och sömmar hela tiden, trött på att vara kreativ för jämnan och aldrig riktigt lämna skolan. I stort behov av ett miljöombyte.
Men trots allt detta så krävdes det bara några dagar (typ två) i ett ganska dött Skara för att inse att jag längtar tillbaka redan. Jag behöver sy, måla och skapa. Jag behöver omge mig med alla de knasiga typerna i skogen.
Dagarna hemma har förstås bjudit på en härlig vistelse i Göteborg, där jag fick träffa fantastiskt fina människor. Familjen är också hemma och är allmänt fina.
Och det här lilla miljöombytet var nog nödvändgit trots allt.

so Long/ Matilda

2 kommentarer: